diumenge, 11 d’octubre del 2015

Guió de la reunió de pares (versió millorada)


GUIÓ REUNIÓ AMB FAMÍLIES DE 2n CURS de PRIMÀRIA
Data: dilluns 28 de setembre de 2015
CEIP  GASPAR SABATER


INFORMACIONS GENERALS

Ø NOVETATS!

  • Nou equip directiu.
  • Mestra adjunta a mitja jornada (dilluns, dijous i mig divendres): Aina Soler.

-ASSISTÈNCIA a la reunió.
Informació d’ ENTRADES I SORTIDES a l’escola. Es prega ser puntuals.
Entrada: 9 h / Sortida: 14h ( per la porta automàtica de l’edifici de Primària).
No acompanyar fins a la fila.

-Informació de LES CIRCULARS entregades.
Revisar si les dades són correctes ( nombres de telèfon, correus electrònics, direcció …)
 
-Ús de L’AGENDA personalitzada.

ØMOLT IMPORTANT: Mirar-la cada dia.

ØSempre dins de la motxilla.

ØControlar que no la deixin a casa.

ØEn cas de pèrdua o deteriorament, s'haurà de comprar una  nova.

ØLes absències i retards es justifiquen a l’apartat corresponent, que diu COMUNICACIONS. Les mitges faltes també s’han de justificar.

ØEls comentaris dels pares també s’han d’escriure a l’apartat que diu COMUNICACIONS. Si duen alguna comunicació pel mestre/a, és convenient aferrar un paperet a la pàgina per senyalitzar- la o dur-la oberta per la pàgina perquè se'n recordin quan la treguin.

ØNO escriure a l'espai que tenen els alumnes per escriure.

ØS’utilitzaran les pàgines de “Seguiment del treball personal” per algunes anotacions dels mestres.


ØL’HORARI del curs es troba aferrat a la pàgina corresponent de l’agenda. En ell s’ha prioritzat l’estada de la tutora dins de l’aula el major nombre de sessions possible, s’han tingut en compte les de major rendiment per a les àrees instrumentals i la darrera sessió amb la tutora per fer els recordatoris pertinents i l’entrega als pares a la sortida
La tutora (Mari Carmen Moral) imparteix les àrees de “Matemàtiques, “Llengua Catalana”, “Llengua Castellana”, “Naturals”, “Socials”, “Valors socials i cívics” i “Plàstica”.

L’Educació Física, la mestra Maribel Camallonga.

La Llengua Anglesa,la mestra Joana Mª Belmonte.

L'àrea de Música, la mestra Catalina Matas.

 L’àrea de Religió, el mestre Jorge Grau.

Els suports dels alumnes NEE els farà la mestra PT (pedagogia terapèutica), Marga Sánchez.
Els suports dels alumnes amb necessitats d’AL (audició i llenguatge) els farà la logopeda Patricia Massanet.
Els suports dels alumnes amb necessitats d’AD (atenció a la diversitat) els farà la mestra Catalina Matas.

Ø DIA DE LA FRUITA : continua essent el divendres. S’apuntarà cada dijous a l’agenda. 
S’intentarà posar una fruita que ens asseguri que se la menjaran, i pot anar acompanyada de fruits secs, un panet petit, unes galetes, una barreta de cereals, etc.

Ø DIA D’ATENCIÓ A PARES: dimecres de 8 a 9. És convenient concertar prèviament la cita. Es pot sol·licitar una reunió a través de l’apartat corresponent de l’agenda: COMUNICACIONS.

Ø SERVEI DE BIBLIOTECA:
Els dies de préstec de la biblioteca de l'escola són el dilluns, dimecres i divendres de 11'15 a 11'30 h. d’octubre a maig. Han de pensar en tornar els llibres que se'n duguin.

Ø SERVEIS ESCOLARS:

ØEscoleta matinera ( de 7’30 a 9 h.)
ØMenjador ( de 14 a 16 h.) ( En cas que sigui eventual, és millor apuntar-lo a l’agenda).


ACTIVITATS EXTRAESCOLARS.
L’APIMA és l’encarregada. En cas de dubtes dirigir-se a ella.




INFORMACIONS ESPECÍFIQUES

Es continuarà donant importància al cicle, que radica en la cohesió, sempre que sigui possible, entre els dos cursos de primer i de segon; la complementació i el treball conjunt en algunes àrees. Són un exemple:

- El taller de llengües.
-Les sortides i activitats complementàries.
-Algunes activitats a l’àrea de Plàstica.
-Algunes activitats a l’àrea de Naturals.




FUNCIONAMENT I ORGANITZACIÓ DE L’AULA.

ØAvaluació inicial del grup: es realitzen els primers dies del curs. Es comentaran els resultats a les tutories individuals.
ØHorari escolar: tenir-lo sempre a la vista ( per exemple, penjat a la gelera). Us serà d’utilitat per comentar activitats del dia i per recordar-vos de les del dia següent. És important tenir presents els dies d’Educació Física, per dur la roba i el calçat adequats, així com unatovallola petita i una camiseta de recanvi. També han de dur uns calcetins per fer “psicomotricitat”. Pensar a posar el nom de l’alumne/a.
ØEl material d’aula és comú , és a dir, és de tots. Es comparteix i es te cura d’ell.
ØCarpetes del gomet verd vermell.
La carpeta del gomet verd es diu carpeta viatgera, que és la ve i va a casa; la del gomet vermell queda sempre a l’escola per fitxes inacabades.
ØLlibres i material : tenen llibre de text de matemàtiques, de naturals , de socials i de lectures comprensives en català (del curs passat). També tenen dos quadernets de càlcul que es faran servir sobretot per a deures.
 Els tres quaderns són per català, castellà i matemàtiques (el de quadrats).S’han aprofitat els del curs passat. I la mestra d’anglès ha demanat un per aquesta  àrea.
ØMotxilles (no massa grosses i millor sense rodes); comprovar que  càpiguen les carpetes.
ØDur una bata o una camiseta vella per plàstica.
ØDur berenars sans dins de carmanyoles. Evitar dur-los embolicats en paper d’alumini.Posar el nom a la carmanyola. També és convenient dur una botella d'aigua amb el nom posat.

ØÉs convenient que les jaquetes i els abrics duguin una cinta amb el nom per poder-se penjar al penjador. També és aconsellable posar el nom als polars i jaquetes de xandall.


ØNo dur juguetes a l’escola. Els patis estan organitzats setmanalment amb torns perquè tots els cursos puguin jugar als diferents jocs ( futbol, bàsquet, tenis taula,…). Els materials necessaris els aporta l’escola.
L'horari de pati comença a l'octubre.


ØTema aniversaris: evitar dur pastissos de nata, trufa, etc. Es pot dur una coca dolça preferiblement tallada, una capsa de galetes, sandwichs…i un rollo de paper. Beguda preferiblement no, i llepolies NO. El que dugueu ha de ser bo de repartir per no haver de perdre molt de temps.
Si es duen invitacions per a aniversaris, s’han de dur per tots els infants. Sinó, s’han de repartir fóra de l’escola.

TEMA DEURES : El cap de setmana sempre en duran i es donaran alguns durant la setmana.
TEMA CONTROLS: Es faran controls periòdics cada tema o cada dos temes.
S’aniran alternant els temes de Naturals i de Socials.

Per exemple: no es començarà un tema de Socials fins no haver acabat el tema de Naturals i viceversa.
AVALUACIÓ SETMANAL: Divendres, la tutora avaluarà l’actitud de l’alumne durant la setmana mitjançant unes emoticones a l’agenda.



MOLT IMPORTANT : han de llegir a casa en veu alta cada dia davant d'un adult per practicar la fluïdesa, l’entonació i la velocitat.
         Habitualment duran lectures de l'escola però si no les duen també han de llegir.
És important agafar l'hàbit i els adults els hem d'ajudar a fer-ho.

Durant el curs es potenciarà la lectura amb diferents activitats:

- tasca de  cap de setmana : lectura d’un llibre + la fitxa de la lectura.
-activitat de velocitat lectora.
-una sessió setmanal a la biblioteca de l'escola.
-llibre de lectura de taula.

I altres activitats que vagin sorgint al llarg del curs.


CONTINGUTS DEL 2n CURS:

A LLENGÜES: bàsicament LLEGIR amb la majora fluïdesa, velocitat i entonació  possibles.
Es treballarà per aconseguir una bona comprensió escrita i oral. Per a les comprensions escrites es farà ús dels llibre de “L’arca dels contes” i de fitxes. Es treballaran diferents tipus de text.
Es continuaran treballant i assolint les normes d'ortografia bàsiques:
majúscules en els noms propis i després de punt, plurals, g/j, c/qu... iniciades el curs passat.
Es potenciarà l'escriptura a partir de l'activitat d'escrit lliure el dilluns a
primera hora i d’altres tipus d’activitats creatives ( targetes, anuncis, poesies, cartells…).



A MATEMÀTIQUES: bàsicament sumar duent, restar duent, comptar fins a 1000 cap endavant i cap endarrere, de dos en dos, de tres en tres, de deu en deu....Es treballaran molt les centenes i la resolució de problemes matemàtics.
S’estudiaran les taules de multiplicar.
Durant tot el curs s’aplicarà el mètode quinzet ,iniciat el curs passat, per agilitzar el càlcul mental.
També es farà un taller matemàtic quan sigui necessari, amb el grup desdoblat, per treballar de forma més individual diferents conceptes matemàtics (rellotges, monedes, geometria, mesura, pes, numeració, problemes...).

TALLERS I PROJECTES:

      -PROJECTE DEL JACINT (al llarg del curs)
     -TALLERS DE LLENGÜES:
(dijous de 10 11h. amb grups d’alumnes de primer i de segon barrejats.)

HÀBITS DE TREBALL I NORMES D'AULA

Tenen molta importància a segon curs.

-Es treballen constantment habilitats socials a l’aula i al pati. Quan hi ha un conflicte, es resol en el moment.


-Higiène i salut: evitar dur els infants amb febre o amb malalties contagioses. En el cas de tenir polls, aplicar immediatament el tractament i comunicar-ho a la tutora.

HÀBITS DE TREBALL I D’ESTUDI.
 ( A l'agenda hi ha uns consells i a més es dona un guió a la reunió).



SORTIDES I ACTIVITATS PREVISTES PER AL CURS
 2015-16:

No estan determinades les sortides fóra de l’escola. Estam a l’espera de decidir el tema de l’escola.
Hi ha tres activitats sol·licitades de “Viu la Cultura” perquè venguin a fer-les al centre.
S’informarà puntualment mitjançant l’agenda i del blog de totes les activitats. Les sortides que no necessiten autocar queden autoritzades amb la pàgina 11 de l'agenda.

IMPORTANT: L’autorització de les sortides es fa a través de l’agenda, a l’apartat corresponent. No es dóna circular. És important complir els terminis de pagament.



Les tutores de primer cicle us desitjam un bon curs 2015-16, agraint-vos per endavant la vostra col·laboració que, de ben segur, tindrem. No dubteu en comunicar-nos els vostres suggeriments , aclariments, dubtes, etc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada